Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Snigel - 10 februari 2009 22:51

Heeeere we go again.....!!!!

Har jobbat eftermiddag idag och arbetspasset började rätt lugnt. Plötsligt börjar mongona falla in på löpande band (som vanligt). En kärringjävel kommer fram till delidisken och ska ha kalvkorv. För det första är det ju ingen som ska inbilla sig att pensionärerna någonsin säger "hej" utan 99% av dom kommer fram till disken och plingar som idioter på klockan för att jag då ska komma springande direkt och helst kyssa deras äckliga pensionärsfötter. In their dreams lixom!

Idag lät det såhär:

PLINGPLINGPLINGPLINGPLING......inidetoändliga!

Snigeln: Heeej

Kärringen: Jag ska ha ett halvt hekto kalvkorv (i "Ankeborg" existerar inte " jag skulle vilja ha" eller "kan jag be att få") Och jag vill INTE ha för tunna skivor.

Snigeln tänker: Säg vad du vill ha istället för vad du INTE vill ha, idiot!

Snigeln säger: Jaha, vill du ha tunna skivor men inte FÖÖÖR tunna eller vill du ha tjocka skivor???

Kärringen: NÄÄÄ, jag vill INTE ha för TUNNA skivor.

Snigeln tänker: Tack för svaret, det hjälpte VERKLIGEN jätte mycket, mongolito!


Vad händer sen? Jo, det kommer ett miffo (en annan kärring, inte fullt lika gammal).

Miffot: Jag vill ha två kycklinglår, men INTE för torra. Ja alltså, jag vill ha dom som är lite större.

Snigeln säger: INGENTING! Vad fan svarar man på den idiotin??

Snigeln tänker: Nä nu exploderar jag snart! Nu är det faaan nog!


Varje dag går jag ifrån jobbet och funderar på HUR FAAAAN alla jävla kunder bara MÅSTE peta in något negativt om ALLT dom ska handla av mig. Funderar även på hur länge jag kommer att stå ut!!??


Av Snigel - 10 februari 2009 11:04

Igårkväll var då äntligen den stora kvällen som vi alla väntat på....Supersuckers spelade på Storan i Göteborg.


Det hela började med att Martin med glädje i rösten berättade att Supersuckers skulle spela i Göteborg i januari, närmare bestämt den 9:e (en fredag). Vi var 5 st som skulle åka ner och se dom. När den 9:e januari äntligen infinner sig drar vi iväg ner till Götet. Väl utanför Storan känns det som att vi är de enda som ska gå på konsert. Martin, Dennis och Olle stövlar fram till vakten och frågar var man ska gå in någonstans för att komma till konserten.


Samtidigt ca: 4 meter därifrån:

Snigeln: Mäh, kolla! Det står ju fredag på den där affischen.

Malin : Vadå?! Är vi här på fel dag eller???

Snigeln gör den dramatiska upptäckten: Nääää, kolla! Det står lixom mån 11/2 på affischen!!!!

Snigeln och Malin ungefär samtidigt: O neeeeejjjjjj, vi är här en månad för tidigt, fyfaaaaan.


Vi får alla gå därifrån med svansen mellan benen och skämmas. Men vad ska man göra?! Vi drog iväg till ett närliggande ölhak och sänkte några bärs istället, för att sen åka hem till "Ankeborg" igen o sova.


Så igår var det då äntligen dax. Vi gjorde ett nytt försök och åkte ner till Götet (på rätt dag). Även denna gång var det totalt folktomt utanför Storan och vi var rädda för att det skulle vara inställt. Men det var ingång på baksidan så det skulle bli konsert iallafall, Puuuuh!

Det var två band som skulle spela, Supersuckers och Nashville Pussy. Till våran stora glädje spelade SS först och dom var suuuuperbra. Mr Eddie Spagetti har verkligen en skön pipa. Den varan hade han i Nashville Pussy sämre av. Han tjöt som en galen, liten tjock gris. Jobbig snubbe! För att inte tala om gitarristen, en galen käring med grön glans BH och total damp. Vi kollade några låtar på dom men drog därifrån ganska snart.

Vi fick vad vi ville ha av Supersuckers iallafall och kunde nöjda åka hem =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards